Actualitate Evenimente

Pietro Scepchin: In mai puțin de un an, Pietro Caffe, ar putea deveni principalul concurent al 5 to go !

 

Autor : Narcis Violeta

Criza economică, care a venit odată cu declansarea stării de urgență în românia, pentru unii dintre patronii a adus mari prierderi financiare. Nu însă pe toți i-a afectat această pandemie.

Conceptul de coffe shop, to go începe să i-a o amploare  tot mai mare in romania. Italian Restaurante System, firma ce deține brandurile, Pietro’s pizza, Pietro’s pizza delivery si Pietro Caffe, anunță că din această primăvară va fi deschisă prima locație a brandului Pietro Caffe in București, care va fi urmata de alte aproximativ 40 de localități până la sfârșitul anului.
Ospatar de profesie si antreprenor prin vocație,  Pietro Scepchin, propietarul IRS ne-a acordat în exclusivitate, un interviu privind dezvoltarea conceptului de cafenele to go.

Reporter: Care este experienta dvs. in domeniul Horeca?
Pietro Scepchin: Eu lucrez in domeniul acesta de la varsta de 12 ani. Am  început prin 2002, la Real Caffe. Acolo mă ocupam de închiderea si deschiderea restaurantului, de la tot ce înseamnă, oliviere, cărat terasă, set-up etc. În 2005 am absolvit, pe bune, un curs de ospatar si am inceput sa lucrez ca ospatar intr-un alt restaurant.
In 2006, am trecut, pentru o perioadă scurtă de timp, în partea nevăzută, sau mai puțin văzută  a unui restaurant, în bucătărie. La acest restaurant am avut ocazia să contribui in mod direct, si repetat  la prepararea unor produse care au fost servite de Călin Popescu Tăriceanu,  la acea vreme prim-ministru al Romaniei. Pentru un puști de 17 ani, cat aveam eu atunci,  era pe de o parte o mare realizare, dar in egala masura si o mare responsabilitate, nu aveai voie să greșești deloc.
Au urmat multe alte locații in 15 ani de activitate, în care eu am deținut diferite funcții, ospatar, bucătar, șef de sală, supervizor si manager. Iar printre locațiile cele mai familiare opiniei publice se numără Pizza Hut, Stejari Country Club, Hotel Hilton, Radisson Blu.

Pietro Scepchin

Reporter: Din ce stim atat brand-ul Pietro Caffe cat si Pietro’s Pizza ar fi trebuit să intre pe piața inca de anul trecut, care sint motivele pentru care sa amanat deschiderea acestor locații ?

Pietro Scepchin: Motivele sint mai multe. Primul este ca nu reușeam să găsim spații comerciale  libere, la chirii rezonabile  care sa corespundă cu  nevoile noastre. Un alt motiv, a fost, faptul că la acea vreme,  aveam informații din surse importante potrivit cărora in romania ar urma o perioadă de criză, ceea ce va conduce, atat la eliberarea spațiilor comerciale cat si la o micșorare a prețului chiriei. Dar mai ales la o flexibilizare a pieței  forței de muncă. Am luat decizia să stau să văd cum evoluează lucrurile. Astăzi nu regret deloc deciziile luate în urmă cu jumate de an.

Reporter: Vă gândiți sa dati acest business in franceză?

Pietro Scepchin: Momentan subiectul franciză iese din calcul si nu poate face obiectul vreunei discuții în viitorul apropiat. Până cand acest  business nu va fi validat de către consumatorii , este prematur să discutăm de o franciza.

Reporter: Cate locații intenționați să deschideți anul acesta si in urmatorii doi ani?

Pietro Scepchin: Anul acesta, avem un plan de business ceva mai accelerat, care cuprinde deschiderea a 40 de locații pana la sfârșitul anului si crearea a 60 de noi locuri de muncă. Pentru următorii doi ani sunt programate alte 50 de localități inclusiv in afara Bucureștiului.

Reporter: Care este costul cu deschiderea unei astfel de locații, si cand va fi deschisă prima locație ?

Pietro Scepchin: Costurile variază în funcție de suprafata spatiului, dotări, poziție etc. Undeva intre 8 mii  și 12 mii de euro per locație. Cat priveste deschiderea primei locații, pot sa va spun ca a fost semnat primul contract de închiriere, eu am alocat deja sumele de bani necesare inceperi lucrărilor de amenajare, care vor incepe după sărbătorile de paște.  In prezent suntem în discuții avansate pentru închirierea  altor cinci spații comerciale. Imediat cum se semnează contractele, băgăm spatiile in amenajare.

Reporter: In cat timp sperati  sa va amortizați investiția?

Pietro Scepchin: Dacă lucrurile se vor desfășura conform planurilor, perioada medie de amortizare a investitiei este de 6 luni.

Reporter: In cateva cuvinte, cum ar trebui să fie spatiul comercial pretabil pentru business-ul dvs. ?

Pietro Scepchin: In primul rand, ar trebui să se afle intr-o zona cu trafic pietonal intens, în al doilea rand sa aibă o suprafață cuprinsă între minim 10 mp si maxim 50 mp, si o vitrină de minimum1,5 ml.

Reporter: Cand am putea vedea cel mai devreme si brandurile Pietro’s Pizza si Pietro’s Pizza delivery pe bulevardele din capitală sau in mall-uri ?

Pietro Scepchin: In privința Pietro’s pizza, fie ca vorbim de restaurante sau partea de delivery, lucrurile sint umpic mai complicate din cel puțin două motive . Primul este legat de partea financiară. Dacă la Pietro Caffe, vorbim de o investitie inițiala de cca. 400.000 de euro, la restaurante si partea de delivery sumele depășesc 2,8 milioane de euro, iar aici depindem foarte mult de sprijinul unei banci. Al doilea aspect este legat de spatiile comerciale. Noi suntem atenți pe zona de mall-uri in special. Momentan, nu vreau să fac promisiuni, dar va asigur,  ca in mai putin de un an vor fi si aceste branduri pe piața.

Reporter: Ce ne puteti spune legat de concurență ?

Pietro Scepchin: Fără îndoială, există concurenta, în mai puțin de un an principalul concurent pentru noi va fi 5 to go, dar nu singurul. Evident că nu am inventat noi cafeaua si nici ei. Suntem pregătiți să venim cu o serie de diferentiatori in așa fel încât să ne menținem în topul preferințelor consumatorilor de cafea.

Reporter: Ce ne puteti spune legat de propietarul 5 to go ?

Pietro Scepchin: In primul rând, din ce cunosc eu, sunt doi propietari, nu unul singur. Trecând peste acest mic detaliu, sunt niște tineri cu o vârstă apropiată de a mea, destul de ambițioși in ceea ce fac. Din ce am reusit să îi analizez, vorbim de un tipar de antreprenori similar cu al meu. Majoritatea informației legată de cum se dezvoltă un business solid si-o iau cam din aceiași sursa din care mi-o iau si eu. Oamenii de afaceri, cu business-uri de milioane de euro care au dovedit in afacerile lor.

Reporter: Realist vorbind, care ar fi șansele să preluați atea spații intr-un timp atât de scurt?

Pietro Scepchin: Starea de urgență în acest moment lucrează în favoarea noastră, iar cu cat va dura mai mult, cu atât șansele noastre de reușită vor fi mai mari. În București, de exemplu, piață de interes pentru noi,  industria de gambling deține, din ce date am eu, cam 20 % din spațiile comerciale. Va dau un exemplu concret. Operatorul de pariuri, cel mai mare, Superbet refuză să-și plătească chiria pe perioada stării de urgență ca urmare a inactivitati, mai sunt si altii operatorii de jocuri de noroc in situatii similare. În multe dintre cazuri propietarii spațiilor vor să îi dea afară.
In unele locuri, aceste săli de jocuri de noroc sunt pozitionate fix in zone de interes pentru noi.  Eu stau cu lupa pe industria de gambling  încă de la început acestei pandemi. Va spun ca piata de land-based după această perioadă se va reduce cu cel puțin 20%, din mai multe considerente, unul dintre ele fiindcă jucători s-au mutat în zona de online, ceea ce va  înseamna o eliberare de spatii comerciale la care se vor adauga alte spații pierdute de alt tip de comercianți.
Eu sunt unul dintre ce-i care își dorește prăbușirea industriei de gambling land-based, dar nu numai. Mai mult decât atât, cred că în românia sunt destul de multi antreprenori creativi, care sa ocupe aceste spații comerciale lasate libere de operatorii de jocuri de noroc. Noi ăștia mai tineri, putem oferi o serie de servicii sau produse in așa fel încât să ne puteam face clienti fericiti si sa contribuim la bugetul de stat cu taxe si impozite.
Eu am acum, în această perioadă oameni in teren, care fix cu asta se ocupă. Identificarea de spatii comerciale si analizarea pieței imobiliare.

Reporter: In ce masura business-urile dvs. Au fost afectate ne măsurile covid-19?

Pietro Scepchin: Pe lângă proiectul din domeniul Horeca care este in curs de lansare, in prezent dețin două business-uri în domeniul construcțiilor, Rca Construct si Pietro Construct. Acest domeniu nu a fost asa rău afectat de măsurile stării de urgență. M-ar bate Dumnezeu să mă vait. Cat timp există cere si oferă eu cred că se poate face un business. Ce sa schimbat in perioada asta, este modul în care se face business-ul, iar asta ține foarte mult de abilitățile antreprenorului.
Referitor la proiectul cu cafenele to go, ele vor fi deschise de îndată ce se termină lucrările de amenajare si avem toate avizele necesare functionarii. Atata timp cat clientul nu rămâne în locație sa își consume produsul, nu este o problemă din punct de vedere legal.

Articole recente

%d blogeri au apreciat: